1. Χρήσιμες συμβουλές για τον πελάτη σας σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος

 

     Σταματήστε στο τόπο του ατυχήματος χωρίς όμως να δημιουργείτε πρόσθετους κινδύνους στη κυκλοφορία και λάβετε απαραίτητα μέτρα κυκλοφοριακής ασφαλείας. 
Τοποθετήστε τρίγωνο ή κώνο για να προειδοποιήσετε τους διερχόμενους οδηγούς και ανάψτε alarm.

     Καλέστε επί τόπου την πλησιέστερη Αστυνομική Αρχή (Τροχαία). 
Η καταγραφή του συμβάντος ενισχύει τη θέση σας προς τις ασφαλιστικές εταιρίες και τη διεκδίκηση της αποζημίωσης.

     Καλέστε τη φροντίδα ατυχήματος. 
Συνεργάτης της εταιρίας έρχεται στο τόπο του ατυχήματος και αναλαμβάνει να σας καθοδηγήσει και να συμπληρώσει τα απαραίτητα έντυπα.

     Προτείνετε και στους άλλους εμπλεκόμενους να καλέσουν και τη δική τους φροντίδα ατυχήματος έστω και να δηλώσουν ότι δεν έχουν ευθύνη για το ατύχημα. 
Διασφαλίζετε έτσι ότι θα δηλωθεί το συμβάν και στις άλλες εμπλεκόμενες εταιρίες, έτσι ώστε να είναι ενήμερες όλες οι εμπλεκόμενες εταιρίες για να κάνουν το διακανονισμό μεταξύ τους και να μη περιμένουν τους πελάτες τους αν θα συμπληρώσουν δήλωση και πότε..

     Αν δεν καλέσετε τροχαία ή φροντίδα ατυχήματος, συμπληρώστε το έντυπο του φιλικού διακανονισμού και συνυπογράψτε το. 
Για να υπάρχει ενυπόγραφη δήλωση του άλλου εμπλεκόμενου σε περίπτωση που δεν πάει μετά στην εταιρία του να κάνει δήλωση.

     Αν δεν συμμετέχουν οι εταιρίες στο φιλικό διακανονισμό και δεν μπορείτε να υπογράψετε τη φιλική δήλωση να συμπληρωθεί από τον άλλο εμπλεκόμενο υπεύθυνη δήλωση του Ν1599. 
Για να υπάρχει ενυπόγραφη δήλωση του άλλου εμπλεκόμενου σε περίπτωση που δεν πάει μετά στην εταιρία του να κάνει δήλωση.

     Αν δεν καλέσετε φροντίδα ατυχήματος, τότε τραβήξτε φωτογραφίες των εμπλεκόμενων οχημάτων και του τόπου του ατυχήματος με το κινητό σας ή φωτογραφική μηχανή.

     Αν δεν καλέσετε φροντίδα ατυχήματος, τότε συλλέξτε στοιχεία των άλλων εμπλεκόμενων όπως ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, αριθμό ταυτότητας, αριθμό και ημερομηνία διπλώματος και σημειώστε τα, έχοντας στα χέρια σας τα αντίστοιχα δικαιολογητικα των εμπλεκόμενων (μην αρκεστείτε σε αυτά που θα σας δηλώσουν προφορικά).

 

2. Εξέλιξη – πορεία ζημίας

 

> 2.1 Διαδικασία αναγγελίας – παραλαβής δήλωσης ατυχήματος για όλες τις εταιρίες (μετά την απόφαση της Τράπεζας Ελλάδος 01/12/11)

  Φροντίδα
Ατυχήματος.
Μόνο στο τόπο του ατυχήματος
Φροντίδα
ατυχήματος στο τόπο του ατυχήματος ή στο τόπο που επιθυμεί ο πελάτης μέχρι και 5 μέρες μετά το ατύχημα
Δήλωση ατυχήματος στα κεντρικά και τα υποκαταστήματα των ασφαλιστικών εταιριών Δήλωση στον συνεργάτη και αρχική αποστολή με φαξ ή e-mail στην InfotrustΣτη συνέχεια αποστολή της πρωτότυπης δήλωσης με αλληλογραφία στην Infotrust Δήλωση στον συνεργάτη και απευθείας αποστολή στα φαξ των εταιρειών με αποδεικτικό αποστολής από το φαξ.
AIGAION
ALLIANZ
AXA - - -
AIG -
EUROLIFE - - -
GENERALI -
GRAND -
GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ - -
INTERAMERICAN
INTERASCO - - -
INTERLIFE -
INTERNATIONAL LIFE -
MINETTA -
ERGO
QUDOS -
ΑΓΡΟΤΙΚΗ -
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ  Μετά τη δήλωση υποχρεωτικά και αποστολή συμπληρωμένηςαίτησης αποζημίωσης σε περίπτωση αναίτιου φιλικού Μετά τη δήλωση υποχρεωτικά και αποστολή συμπληρωμένηςαίτησης αποζημίωσης σε περίπτωση αναίτιου φιλικού Μετά τη δήλωση υποχρεωτικά και αποστολή συμπληρωμένηςαίτησης αποζημίωσης σε περίπτωση αναίτιου φιλικού Μετά τη δήλωση υποχρεωτικά και αποστολή συμπληρωμένης αίτησης αποζημίωσης σε περίπτωση αναίτιου φιλικού Μόνο μέσωInfotrust που έχουμε εξουσιοδοτηθεί και έχουν κοινοποιήσει τα φαξ μας στη Τράπεζα Ελλάδος
ΔΥΝΑΜΙΣ  (μέχρι 3 ημέρες) - - -
ΕΘΝΙΚΗ -
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΗ -
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ - Mόνο με γνήσιο υπογραφής Mόνο με γνήσιο υπογραφής
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ -

 

> 2.2 Διαδικασία για ραντεβού με πραγματογνώμονα για όλες τις εταιρίες

Για Βόρεια Ελλάδα Καλεί ο ίδιος ο παθών* για ραντεβού με πραγματογνώμονα μια μέρα πριν το συνεργείο και δίνει τα στοιχεία του συνεργείου. Διαφορετικά δεν ορίζεται πραγματογνώμονας Δέχεται τηλεφωνική αναγγελία για να εξυπηρετήσει με πραγματογνώμονα και περιμένει τη δήλωση μετά, εφόσον υπάρχει συνεργείο προεπιλεγμένο Ορίζει πραγματογνώμονα η ίδια η εταιρία στις 15:00 την επόμενη μέρα από την παραλαβή της δήλωσης Ορίζει πραγματογνώμονα η ίδια η εταιρία την ίδια μέρα το μεσημέρι με την αποστολή της δήλωσης με φαξ
AIGAION
ALLIANZ
AXA Απαραίτητα φροντίδα, όχι δήλωση στον πράκτορα και ορίζει πραγματογνώμονα την 3η μέρα από την φροντίδα και καλεί η ίδια τον πελάτη
AIG   
EUROLIFE
GENERALI
GRAND
GROUPAMAΦΟΙΝΙΞ  (Μόνο αν έχει ανοιχθεί φάκελος ζημίας)
INTERAMERICAN  (Μετά την τηλεφωνική αναγγελία επικοινωνία με τον αρμόδιο διακανονιστή με στοιχεία συνεργείου για ραντεβού)
INTERASCO
INTERLIFE
INTERNATIONAL LIFE   
MINETTA
ERGO
QUDOS
ΑΓΡΟΤΙΚΗ
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΔΥΝΑΜΙΣ
ΕΘΝΙΚΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ

 

Για Νότια Ελλάδα Καλεί ο ίδιος ο παθών* για ραντεβού με πραγματογνώμονα μια μέρα πριν το συνεργείο και δίνει τα στοιχεία του συνεργείου. Διαφορετικά δεν ορίζεται πραγματογνώμονας Δέχεται τηλεφωνική αναγγελία για να εξυπηρετήσει με πραγματογνώμονα και περιμένει τη δήλωση μετά, εφόσον υπάρχει συνεργείο προεπιλεγμένο Ορίζει πραγματογνώμονα η ίδια η εταιρία στις 15:00 την επόμενη μέρα από την παραλαβή της δήλωσης Ορίζει πραγματογνώμονα η ίδια η εταιρία την ίδια μέρα το μεσημέρι με την αποστολή της δήλωσης με φαξ
AIGAION
ALLIANZ  
AXA Απαραίτητα φροντίδα, όχι δήλωση στον πράκτορα και ορίζει πραγματογνώμονα την 3η μέρα από την φροντίδα και καλεί η ίδια τον πελάτη
AIG   
EUROLIFE
GENERALI
GRAND
GROUPAMAΦΟΙΝΙΞ  (Μόνο αν έχει ανοιχθεί φάκελος ζημίας)
INTERAMERICAN  (Μόνο αν έχει ανοιχθεί φάκελος ζημίας)
INTERASCO
INTERLIFE  (Μόνο αν έχει ανοιχθεί φάκελος ζημίας)
INTERNATIONAL LIFE
MINETTA  (Μόνο αν έχει ανοιχθεί φάκελος ζημίας)
ERGO
QUDOS
ΑΓΡΟΤΙΚΗ
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΔΥΝΑΜΙΣ
ΕΘΝΙΚΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ

Σημείωση: Παθών μπορεί να είναι είτε ο πελάτης αν πρόκειται για αρνητική φιλική δήλωση, είτε ο τρίτος αν η εταιρία του τρίτου δεν συμμετέχει στο φιλικό διακανονισμό, είτε ο πελάτης αν πρόκειται για αποζημιώσεις ιδίων ζημιών (μικτής), κλοπής, πυρός και θραύσης.

 

 

> 2.3 Πορεία αποζημίωσης (θεωρητικά η εξέλιξη της ζημίας μέχρι την αποζημίωση)

1.    Ο υπαίτιος συμπληρώνει δήλωση ατυχήματος, τη στέλνει στην ασφαλιστική του εταιρία μαζί με δίπλωμα, άδεια κυκλοφορίας, δελτίο τροχαίας. Αυτά τα παραδίδει είτε απευθείας στις εταιρίες ή στη φροντίδα ατυχήματος. Ο παθών ακολουθεί τη παρακάτω διαδικασία καλώντας την υπαίτια εταιρία.
Αν πρόκειται για φιλικό διακανονισμό πρέπει να συμπληρωθεί και από τον αναίτιο δήλωση ατυχήματος αρνητική και να σταλεί στην εταιρία του και έπειτα να ακολουθήσει την παρακάτω διαδικασία με τη δική του ασφαλιστική εταιρία. *Για την Groupama Φοίνιξ και για την ΑΧΑ υποχρεωτικά πρέπει να καλεί την φροντίδα. Για την Ιντερσαλόνικα Αθήνας υποχρεωτικά ο οδηγός πρέπει να πηγαίνει στο υποκ/μα τους για δήλωση ζημιάς. Τα πρακτορεία και οι ασφαλιστές δεν επιτρέπεται να παίρνουν δήλωση.  

2.    Προγραμματίζεται Ραντεβού με πραγματογνώμονα σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα.

3.    Ο ενδιαφερόμενος αποστέλλει τα αντίγραφα των τιμολογίων επισκευής με φαξ στον πραγματογνώμονα (αφήνει ο πραγματογνώμονας τα στοιχεία του στο συνεργείο πάντα). Για τις εταιρίες: Ευρωπαϊκή Πίστη και International Life τα στέλνει με φαξ στα αντίστοιχα τμήματα ζημιών.

4.    Ο πραγματογνώμονας περίπου σε μια εβδομάδα (εξαρτάται από τη ζημία) ολοκληρώνει την έκθεση του και τη στέλνει στην εταιρία.

5.    Ο ενδιαφερόμενος επικοινωνεί με το τμήμα ζημιών (σχετικός πίνακας παρακάτω) για να πληροφορηθεί τον αριθμό φακέλου ζημίας, όνομα και

 

> 2.4 Πίνακας με τα τηλέφωνα και τα φαξ του τμήματος ζημιών όλων των εταιριών

Τηλ. Αθήνας Φαξ Αθήνας Τηλ. Θεσσαλονίκης Φαξ Θεσσαλονίκης
AIGAION 2109119900 2109645272 2313083404 2313083451
ALLIANZ 2106999901 2106905738 2310232640 2310229702
AXA 2107268000 2107268821 2310549800 2310552141
AIG 2108127600 2106141382 2310474999 2106141382
EUROLIFE 2109303900              - 2310592867              -
GENERALI 2108096400 2108096372 2310551144 2310547055
GRAND 2103455090 2103455009                   -                 -
GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ 2103295600 ανά διακανονιστή 2310537018 2310542607
INTERAMERICAN 2109461111 2109461045 2310495210 2310495325
INTERASCO 2106776111 2106776067 2106776111 2106776067
INTERLIFE 2109334994 2109334693 2310499000 2310499034
INTERNATIONAL LIFE 2111088200 2108119227 2111088200 2108119227
MINETTA 2109309500 2109310966 2310271717 2310279212
ERGO 2103705300 2103705588 2310371100 2310371390
QUDOS 2164004150 2164004199 2164004150 2164004199
ΑΓΡΟΤΙΚΗ 2109379100 2109379132 2310283590 2310237083
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ “ΕΝΩΣΗ 2107454000 2107454104 2310275132 2310275570
ΔΥΝΑΜΙΣ 2109006900 2109227251 2109006901 2109227251
ΕΘΝΙΚΗ 18189 2109099764
2109099462
( Για πραγμ/να:
18189 )
2109099764
2109099462
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ 2108119700 2106800989 2108119700 2106800989
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ 2109304000 2109304048 2310492115 2310463322
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ 2109477222 2109511301 2310497900 2310487117

 

3. Φροντίδα ατυχήματος

 

> 3.1 Τι παρέχει

1.    Καταγράφει τις συνθήκες του ατυχήματος και τις προτεραιότητες των οδών.

2.    Φωτογραφίζει τα εμπλεκόμενα οχήματα.

3.    Συντάσσει πρόχειρο σχεδιάγραμμα του τόπου του ατυχήματος.

4.    Συγκεντρώνει στοιχεία μαρτύρων.

5.    Βοηθάει το πελάτη να συμπληρώσει τη Δήλωση ατυχήματος και το έντυπο Φιλικού Διακανονισμού.

6.    Διαβιβάζει τη Δήλωση Ατυχήματος στην ασφαλιστική εταιρία.

 

> 3.2 Τηλέφωνα φροντίδας ατυχήματος για όλες τις εταιρίες

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΗΛΕΦΩΝΟ
AIGAION (INTERPARTNER) 2109236287
ALLIANZ (MONDIAL ASSISTANCE) 2109988188
AXA Ασφαλιστική (IΝTERPARTNER) 801111222333/2109484162
AIG (INTERPARTNER) 2109408676
EUROLIFE (EUROSOS) 8011135000/2106504035
GENERALI (MAPFRE ASSISTENCIA) 2106504058
GRAND (EUROP ASSISTANCE) 2111036555
GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ (EUROP) 2103295555
INTERAMERICAN (INTERAMERICAN) 1158
INTERASCO (INTERPARTNER) 2109460293
INTERLIFE (INTERPARTNER) 2109460249
INTERNATIONAL LIFE (INTERAMERICAN) 2106858440
MINETTA (MAPFRE ASSISTENCIA – EUROSOS) 2109310807
ERGO (EUROSOS) 8011199000/2106504022
QUDOS (EUROP ASSISTANCE) 2103497064
ΑΓΡΟΤΙΚΗ (MONDIAL ASSISTANCE) 2109498000
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ (EUROSOS) 2107470001
ΔΥΝΑΜΙΣ (MONDIAL ASSISTANCE) 2109988155
ΕΘΝΙΚΗ (MONDIAL ASSISTANCE) 2109099999
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ
(INTERPARTNER)
2111075709
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ (ΕΛΠΑ) 2108119701   (έως τις 30/04/2013)
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ (ΕΛΠΑ VIP) 2106068979   (έως τις 30/04/2013)
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ Βόρεια Ελλάδα
(ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ)
11555 / 2310492100
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ Νότια Ελλάδα
(ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ)
11555/ 2109304000
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ (EUROSOS) 2106504046/8011125500/
(για ενοικίαση εφ” όσον τη δικαιούται 2109601387

 

4. Φιλικός Διακανονισμός

 

> 4.1 Τι σημαίνει

Από την 1η Μαΐου 2000 ετέθη σε ισχύ και στη χώρα μας η συμφωνία άμεσης πληρωμής υλικών ζημιών τροχαίων ατυχημάτων. Με τη συμφωνία αυτή 35 ασφαλιστικές εταιρίες αποδέχτηκαν ότι θ” αποζημιώνουν τον αναίτιο ασφαλιζόμενο τους, ο οποίος πλέον θα απευθύνεται στην εταιρία του για το διακανονισμό της ζημιάς του και όχι στην εταιρία του υπαίτιου που ευθύνεται για το ατύχημα, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Σήμερα συμμετέχουν 31 μέλη.

Με το Σύστημα δηλαδή Άμεσης Πληρωμής (Σ.Α.Π.) ή όπως είναι ευρύτερα γνωστό «Φιλική Δήλωση» ή «Φιλικός Διακανονισμός Τροχαίου Ατυχήματος», που εφαρμόζεται υπό ορισμένες προϋποθέσεις τις οποίες θα δούμε παρακάτω, οι συμβαλλόμενες ασφαλιστικές επιχειρήσεις δεσμεύονται ν” αποζημιώνουν τον εμπλακέντα σε ατύχημα πελάτη τους, ο οποίος δεν είναι υπεύθυνος για τη ζημιά και ο οποίος θα είχε δικαίωμα αποζημίωσης από την εταιρία του υπαίτιου σύμφωνα με το νόμο της εξ”  ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης.

Διευκρινίζεται ότι αυτή η Συμφωνία μεταξύ των εταιριών δεσμεύει αυτές και μόνον αυτές,  πως εάν ο αναίτιος πελάτης δεν συμφωνεί με τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτής της σύμβασης, δικαιούται να διεκδικήσει την αποζημίωσή του από την Εταιρία του υπαίτιου, κατά τον έως σήμερα εφαρμοζόμενο τρόπο (κατά το κοινό δηλαδή δίκαιο).

Από την 1η Ιουνίου 2003 (μετά από συμφωνία των εταιριών που συμμετέχουν στο σύστημα), η ένταξη ατυχήματος στο Φιλικό Διακανονισμό μπορεί να γίνει έστω και αν δεν έχει συμπληρωθεί το έντυπο Φιλικής Δήλωσης από τους 2 οδηγούς, εφόσον πληρούνται οι άλλες προϋποθέσεις. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται επικοινωνία των 2 εταιριών και η σύμφωνη γνώμη τους για την ένταξη του ατυχήματος στην συμφωνία.

 

> 4.2 Τι επιτυγχάνεται με το Φιλικό Διακανονισμό

Η νέα αυτή ρύθμιση στον τομέα της αποζημίωσης στοχεύει, όπως είναι φανερό, στην αλλαγή κλίματος, στην εξυπηρέτηση του πελάτη αλλά και στην εξυγίανση της αγοράς. Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η νέα ρύθμιση κυρίως για τους καταναλωτές είναι πολλά και φανερά :

1.     Επιτάχυνση και απλοποίηση των διαδικασιών του διακανονισμού. 

2.     Συντόμευση του χρόνου καταβολής της δικαιούμενης αποζημίωσης. 

3.     Καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών οι οποίοι αποκτούν ιδία αντίληψη, για την ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών από την εταιρία τους.

4.     Μείωση των δικηγορικών παρεμβάσεων και των προσφυγών στα δικαστήρια. 

5.     Μείωση των διενέξεων μεταξύ πελατών και ασφαλιστικών εταιριών. 

Αυτός και μόνον ο χαρακτηρισμός ως Σύστημα Άμεσης Πληρωμής και Φιλικού Διακανονισμού προσδιορίζει και τον τρόπο αντιμετώπισης του ζημιωθέντος αναίτιου: αποζημίωση σε συντομότερο χρόνο, αλλά και φιλική αντιμετώπισή του από την εταιρία που τον αποζημιώνει, αφού πρόκειται πλέον για την εταιρία του.

 

> 4.3 Ποιές εταιρίες συμμετέχουν στο Φιλικό Διακανονισμό (Μητρώο)

ΜΗΤΡΩΟ ΜΕΛΩΝ
ΑΜΕΣΟΥ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΖΗΜΙΩΝ ΑΠΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ (Σ.Α.Π.)ΕΤΟΥΣ 2010
A/A ΚΩΔ. ΕΤ. ΕΤΑΙΡΙΑ
1 1019 INTERAMERICAN Ε.Ε.Α.Ζ. Α.Ε.
2 1168 AIG EUROPE
3 1091 ΔΥΝΑΜΙΣ Α.Ε.Γ.Α.
4 1093 ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ Α.Α.Α.Ε.
5 1102 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ Α.Ε.Γ.Α.
6 1111 INTERNATIONAL LIFE Α.Ε.Γ.Α.
7 1140 ALLIANZ ΕΛΛΑΣ Α.Α.Ε.
8 1141 INTERLIFE S.A. Α.Α.Ε.Γ.Α.
9 1142 GENERALI HELLAS A.E.Α.Ζ.
10 1158 ΑΙΓΑΙΟΝ Α.Α.Ε.
11 1161 ΝP INSURANCE – ΝΕΟΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝ Α.Ε.Α.Ε.
12 1162 INTERASCO Α.Ε.Γ.Α.
13 1163 PRIME INSURANCE LTD.
14 5009 Η ΕΘΝΙΚΗ Α.Ε.Ε.Γ.Α.
15 5012 ΑΧΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ Α.Ε.
16 5013 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΙΣ Α.Ε.Ε.Γ.Α.- ΜΙΝΕΤTΑ
17 5019 ΟΡΙΖΩΝ Α.Ε.Γ.Α.
18 5025 GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ A.E.A.E.
19 5027 ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Α.Ε.Γ.Α.
20 5041 ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ Α.Ε.Ε.Γ.Α.
21 5045 ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ Α.Ε.
22 5048 ΕΥΡΩΠΗ Α.Ε.Γ.Α.
23 5049 EUROLIFE ERB ΑΕΓΑ
24 5050 ERGO A.Α.Ε.Ζ
25 5052 PERSONAL INSURANCE Α.Ε.Γ.Α.
26 9000 ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ (ΕΙΔΙΚΟ ΜΕΛΟΣ)

 

> 4.4 Προϋποθέσεις εφαρμογής του Φιλικού Διακανονισμού

1.    Σε περίπτωση ατυχήματος με σύγκρουση μεταξύ περισσοτέρων των δύο οχημάτων ο διακανονισμός γίνεται ανά δύο οχήματα σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη Συμφωνία και χωρίς να είναι απαραίτητο να διακανονισθούν όλες οι ζημιές όλων των εμπλεκομένων οχημάτων. Εάν υπάρχει ένας υπαίτιος οδηγός και περισσότεροι του ενός αναίτιοι, τότε ο διακανονισμός θα γίνει μεταξύ του υπαίτιου και κάθε αναίτιου χωριστά. Δηλαδή θα υπάρχουν τόσοι διακανονισμοί όσοι και οι αναίτιοι οδηγοί.

Εάν εμπλεκόμενα οχήματα φέρουν την ευθύνη ζημιάς που προκάλεσαν σε άλλα εμπλεκόμενα οχήματα και συγχρόνως τα ίδια έχουν υποστεί ζημιά από υπαιτιότητα άλλων οχημάτων, τότε ο διακανονισμός κάθε ζημιάς γίνεται χωριστά Εάν υπάρχουν περισσότεροι υπαίτιοι οδηγοί και ένας αναίτιος οδηγός, ο διακανονισμός θα γίνει μετά από επικοινωνία με κάθε έναν από τους υπαίτιους ο οποίος θα βαρύνεται με το κόστος της ζημιάς που έχει προκαλέσει.

2.     Oι «εμπλεκόμενες» ασφαλιστικές εταιρίες πρέπει να έχουν προσχωρήσει στη συμφωνία του φιλικού διακανονισμού.

3.     Το τροχαίο ατύχημα θα πρέπει να συμβεί στην Ελλάδα.

4.     Η φιλική δήλωση τροχαίου ατυχήματος θα πρέπει να συμπληρωθεί και να υπογραφεί και από τους δύο οδηγούς.(από 01/06/03 ισχύει φιλικός διακανονισμός και χωρίς έντυπο, αρκεί να γίνει ηλεκτρονική επικοινωνία και συμφωνία των εμπλεκόμενων εταιριών.

5.     Το ύψος των υλικών ζημιών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 6.500€.

6.     Να υπάρχει σύγκρουση-επαφή μεταξύ των δύο εμπλεκόμενων οχημάτων.

7.     Το ύψος των σωματικών βλαβών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 12.000€ κατά άτομο και τα 30.000€ για κάθε ατύχημα συνολικά.

8.     Για την εφαρμογή του φιλικού διακανονισμού ισχύουν μόνο δύο ποσοστά ευθύνης των οδηγών: 100% και 50%.

Ατύχημα που προκλήθηκε από φορτίο ή από διαρροή υγρών ή υγραερίων κάθε φύσεως που χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία του εμπλεκόμενου οχήματος ή από εξάρτημα που αποσπάσθηκε από εμπλεκόμενο όχημα, ακόμη και εάν δεν υπάρχει σύγκρουση μεταξύ των δύο εμπλεκομένων οχημάτων, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της Συμφωνίας.

Ανεξάρτητα από την τυχόν ύπαρξη άλλων ζημιών, οι καλυπτόμενες ζημιές (που δεν πρέπει να υπερβαίνουν το συμφωνημένο όριο εφαρμογής της Συμφωνίας) περιλαμβάνουν:

Α) Το κόστος επισκευής & ανταλλακτικών ή την αποζημίωση λόγω ολικής καταστροφής του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των φόρων, καθώς και

Β) Το κόστος μεταφοράς του οχήματος.

Για όλα τα τροχαία ατυχήματα που δεν έχουν τις ανωτέρω προϋποθέσεις θα συνεχίσει να ισχύει ο διακανονισμός όπως σήμερα, δηλαδή η εταιρία του υπαίτιου οδηγού αναλαμβάνει την ευθύνη και την καταβολή της αποζημίωσης.

 

> 4.5 Έντυπο Φιλικού Διακανονισμού

1.     Tί είναι:

Είναι ένα έντυπο που κατευθύνει και διευκολύνει τους εμπλεκόμενους οδηγούς να ανταλλάξουν τα στοιχεία τους και να περιγράψουν με ακρίβεια τις συνθήκες του ατυχήματος, χωρίς να εμπλακούν σε διενέξεις σχετικά με την υπαιτιότητα.
Το έντυπο Φιλικής Δήλωσης δεν υποκαθιστά τη Δήλωση Ατυχήματος προς την ασφαλιστική σας εταιρία.

2.     Σκαναρισμένο έντυπο φιλικής δήλωσης :

Κατεβάστε το εδώ.

3.     Οδηγίες συμπλήρωσης του εντύπου :

Κατεβάστε τες εδώ.

 

5. Θραύση Κρυστάλλων

 

> 5.1 Πλεονεκτήματα από τη χρήση των συμβεβλημένων συνεργείων

1. Αποφεύγει ο πελάτης την υποβολή δήλωσης ατυχήματος στα γραφεία της κάθε εταιρίας.

2. Αποφεύγει ο πελάτης την αναμονή επίσκεψης του πραγματογνώμονα για τον έλεγχο της ζημιάς.

3. Αποφεύγει ο πελάτης την πληρωμή του συνεργείου επισκευής με δικά του χρήματα.

4. Αποφεύγει ο πελάτης δεύτερη επίσκεψή του στα γραφεία της κάθε εταιρείας για την κατάθεση των τιμολογίων και την εξόφλησή τους.

5. Δεν καλείται ο πελάτης να συμμετέχει στη ζημία πληρώνοντας την απαλλαγή που έχουν οι περισσότερες εταιρίες στη κάλυψη της θραύσης κρυστάλλων

 

> 5.2 Τηλέφωνα συμβεβλημένων συνεργείων

ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΓΙΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ
ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΓΙΑ
ΘΡΑΥΣΗ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩΝ

AIGAION


80011777999



/



2105593976



/



2310798770

ALLIANZ

8001136136 / 2105311409 /
2310522508

AXA 8001136136 / 2105311409
/ 2310522508

AIG

8001180020 / 2310730220
/ 8001136036 / 2105311409

EUROLIFE 8011135000/2106504035
υποχρεωτικά μέσω
φροντίδας

GENERALI

8001136136 / 2105311409 /
2310522508

GRAND

80011777999
8001136136

GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ



2103295111

INTERAMERICAN



80011777999



/



2105593976



/



2310798770


8001136136 / 2105311409 /
2310522508

INTERASCO



80011777999



/



2105593976



/



2310798770


8001136136 / 2105311409 /
2310522508

INTERLIFE



80011777999



/



2105593976



/



2310798770


8001180020 / 2310730220

INTERNATIONAL LIFE



80011777999



/



2105593976



/



2310798770


8001136136 / 2105311409 /
2310522508

MINETTA


80011777999



/ 2105593976



/ 2310798770

8001180020 / 2310730220

ERGO



80011777999



/ 2105593976(Νότια Ελλάδα)


2310535510  (Βόρεια
Ελλάδα)

QUDOS



2111208137



/ 80011777999


8001180020

ΑΓΡΟΤΙΚΗ


2310535510 / 2310730220(Βόρεια
Ελλάδα)

2109223428 / 2102320978 /
2105767786 / 2107705284 /
2109400855 (Νότια Ελλάδα)

ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ


2107454211

213 33 33 213

ΔΥΝΑΜΙΣ



80011777999



/



2105593976



/2310798770

8001136136 / 2105311409 /
2310522508

ΕΘΝΙΚΗ



80011777999



/



2105593976



/2310798770


8001136136 / 2105311409 /
2310522508

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΗ



80011777999



/



2105593976



/



2310798770


8001136136 / 2105311409 /
2310522508

ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

11555 / 2109304000 / 11555
/2310492100


ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ



80011777999



/



2105593976



/



2310798770

8001180020 / 2310730220

8011125500 / 2106504046

 

> 5.3 Απαραίτητες ενέργειες πελάτη αν δεν επισκεφτεί συμβεβλημένο συνεργείο

  Δήλωση Ατυχήματος   Άδεια Κυκλοφορίας Φωτογραφίες Συνεργείο Πριν και Μετά την Επισκευή Καλείτε στα τηλέφωνα κάθε εταιρίας(πίνακας 2.4) για Ραντεβού με Πραγματογνώμονα με στοιχεία συνεργείου Φροντίδα Ατυχήματος
AIGAION ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ
ALLIANZ - - ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ
AXA - - - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ
AIG ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑΙ
EUROLIFE - - - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ
GENERALI ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑΙ
GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ - - - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ
INTERAMERICAN ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑΙ
INTERASCO ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑΙ
INTERLIFE ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ αν στείλουμε δήλωση
αν πάει φροντίδα και οι φωτογραφίες είναι καλές δεν χρειάζεται
ΝΑΙ
INTERNATIONAL LIFE - - - - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ
MINETTA ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑΙ
ERGO ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑΙ
QUDOS ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ - ΝΑΙ
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑΙ
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ  ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑΙ
ΕΘΝΙΚΗ ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑΙ
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑΙ
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑΙ
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ ΝΑΙ ΝΑΙ - ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ αν στείλουμε δήλωση
αν πάει φροντίδα και οι φωτογραφίες είναι καλές δεν χρειάζεται
ΝΑΙ

Όπου είναι σημειωμένο ΝΑΙ και στη δήλωση και στη φροντίδα ο πελάτης έχει τη δυνατότητα είτε να κάνει δήλωση στον ασφαλιστή του και να προσκομίσει άδεια φωτογραφίες  είτε να καλέσει τη φροντίδα ατυχήματος και ακολουθήστε μετά τη διαδικασία για ραντεβού με πραγματογνώμονα αν χρειάζεται σύμφωνα με τους πίνακες για τη τη κάθε εταιρια.

Καλό είναι σε κάθε περίπτωση να επιβεβαιώνετε και στα τηλέφωνα των τμημάτων ζημιών (πίνακας 2.4) τις παραπάνω διαδικασίες

 

> 5.4 Απαλλαγές θραύσης κρυστάλλων αν δεν επισκεφτεί ο πελάτης συμβεβλημένο συνεργείο

ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΝ ΔΕΝ
ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΣΕ ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΟ
AIGAION 50
ALLIANZ Tη διαφορά από τιμοκαταλόγους συμβεβλημένου
AXA 50
AIG -
EUROLIFE 20%
GENERALI -
GRAND 150€
GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ -
INTERAMERICAN 60
INTERASCO 60
INTERLIFE 80
INTERNATIONAL LIFE 20%
MINETTA 15%
ERGO -
QUDOS 100
ΑΓΡΟΤΙΚΗ Τυχόν διαφορά από τιμοκαταλόγους συμβεβλημένου
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΈΝΩΣΗ 25%
ΔΥΝΑΜΙΣ -
ΕΘΝΙΚΗ 50€ στα ΕΙΧ (και 100€ στα ΦΙΧ και ΦΙΧ Αγρ. είτε πάει είτε όχι στα συμβεβλημένα)
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ 200€ εκτός από πρόγραμμα Smart Plus 2 που δεν έχει απαλλαγή
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ 50
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ 30% (αν δεν έχει κάλυψη χωρίς ΑΠΑ). 
ΠΡΟΣΟΧΗ αν έχει τη νέα θραύση από 01/03/2013 σε
συνδυασμό με την οδική δυνατότητα επισκευής
ΜΟΝΟ  στα συνεργαζόμενα συνεργεία

 

6. Νομική Προστασία

 

> 6.1 Τι καλύπτει

Αναλαμβάνει τα έξοδα και τις διαδικασίες που απαιτούνται για να διασφαλίσει πλήρως τα έννομα συμφέροντα του ασφαλισμένου για:

1.    Αξιώσεις αποζημίωσης από τροχαία ατυχήματα όταν οι υπαίτιοι αρνούνται τις ευθύνες τους και δεν καταβάλλουν την αποζημίωση την οποία δικαιούται ο ασφαλισμένος.

2.    Την υπεράσπιση του στα Ποινικά Δικαστήρια λόγω θανατώσεως ή τραυματισμού προσώπου συνεπεία τροχαίου ατυχήματος.

3.    Την υπεράσπιση του στα Ποινικά Δικαστήρια για τροχαίες παραβάσεις.

Παρατήρηση : Τα κεφάλαια και οι απαλλαγές στην κάλυψη διαφέρουν ανά εταιρία.

 

> 6.2 Απαραίτητα δικαιολογητικά

1.    Δήλωση νομικής προστασίας

2.    Δελτίο τροχαίας

3.    Πρωτότυπα τιμολόγια επισκευής

 

7. Ατύχημα με υπαίτιο όχημα, όχημα με αλλοδαπές – ξένες πινακίδες

 

> 7.1 Απαραίτητες ενέργειες πελάτη την ώρα του ατυχήματος

1.    Να καλέσει τη τροχαία να καταγράψει το συμβάν.

2.    Να προσέξει να καταγράψει η τροχαία στο δελτίο την επωνυμία της αλλοδαπής ασφαλιστικής εταιρίας και όχι μόνο ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ (σε περίπτωση που είναι όχημα Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν φέρει πράσινη κάρτα, να σημειωθεί η επωνυμία της εταιρίας από το ασφαλιστήριο).

3.    Να βγάλει φωτογραφία τη πράσινη κάρτα του αλλοδαπού (ή το ασφαλιστήριό του, αν δεν φέρει πράσινη κάρτα, λόγω Ε.Ε.) και το δίπλωμα.

4.    Να καλέσει τη φροντίδα ατυχήματος για να υπάρχει αρχείο με δικαιολογητικά και φωτογραφίες σε περίπτωση που χρειαστούν.

Σημείωση: Τα οχήματα που προέρχονται από τη Βουλγαρία είναι πιθανόν να φέρουν δύο πράσινες κάρτες – συμβόλαια, τα οποία καλύπτουν ξεχωριστά τις ίδιες ζημίες και την αστική ευθύνη. Φροντίστε στο δελτίο τροχαίας να σημειωθεί η ασφαλιστική εταιρία που καλύπτει την αστική ευθύνη ή να φωτογραφηθεί η πράσινη κάρτα – συμβόλαιο που αφορά την αστική ευθύνη.

 

> 7.2 Απαραίτητες ενέργειες του συνεργάτη

1.    Μόλις παραλάβει το δελτίο τροχαίας και το αντίγραφο της πράσινης κάρτας το στέλνει στο ΓΔΑ Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης τηλέφωνο 2103236562 και φαξ 2103223324 και επικοινωνεί μαζί τους για να του δώσουν τον ανταποκριτή της αλλοδαπής εταιρίας στην Ελλάδα.

2.    Στέλνει με φαξ ή mail στον ανταποκριτή περιγραφή ατυχήματος, δελτίο τροχαίας, άδεια κυκλοφορίας παθόντα και αντίγραφο πράσινης κάρτας αλλοδαπού.

3.    Καλεί την επόμενη μέρα τον ανταποκριτή για να ενημερωθεί για όνομα, τηλέφωνο και φαξ πραγματογνώμονα.

4.    Μετά τη επιθεώρηση της επισκευής στέλνει με φαξ στο πραγματογνώμονα τα τιμολόγια για να ολοκληρώσει την έκθεση του και να τη στείλει στον ανταποκριτή.

5.    Ο ανταποκριτής όταν συλλέξει τα δικαιολογητικά κάνει ερώτημα στην αλλοδαπή εταιρία ηλεκτρονικά αν αποδέχεται την ευθύνη , για να πάρει έγκριση για τη πληρωμή της ζημιάς. Μέσος χρόνος απάντησης από την αλλοδαπή εταιρία 2 μήνες. Οπότε 2 μήνες περίπου μετά την αποστολή των τιμολογίων επικοινωνεί ο συνεργάτης ή ο παθών με τον ανταποκριτή για να κλείσουν ραντεβού για την αποζημίωση.

Σημείωση: Υπάρχουν και οι ζημίες 4ης Οδηγίας. Αυτές αφορούν ζημίες στις οποίες εμπλέκεται ο πελάτης μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν ευθύνεται. Όταν επιστρέψει στην Ελλάδα, επικοινωνεί με την Ε.Π.Ε.Ι.Α. (τηλ. 2103272600, φαξ 2103230847), δίνει τα στοιχεία της υπαίτιας ασφαλιστικής εταιρίας και στην συνέχεια μαθαίνει τον ανταποκριτή στην Ελλάδα, προκειμένου να ακολουθήσει τα παραπάνω βήματα από το 2 μέχρι και το 5.

 

> 7.3 Ενδεικτικά για το έτος 2009 στοιχεία ανταποκριτών (γραφεία διακανονισμών ζημιών εξωτερικού)

1.     CORIS (εκπροσωπεί Βουλγαρική Bulctrhad) τηλέφωνο 2109407340 2109407259 φαξ 2109407341.

2.     IMPERIAL HELLAS (εκπροσωπεί Αλβανική Atlantic) τηλέφωνο 2109426352 φαξ 2109426202.

3.     AFES HELLAS (εκπροσωπεί Σουηδική Trygg Hansa) τηλέφωνο 2310508130 2106429834 φαξ 2310508138.

4.     ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ (εκπροσωπεί Σκοπιανή Ad Osiguritelna Polisa) τηλέφωνο 2109491234 φαξ 2109405029 υπεύθυνη κυρία Κακκαριάρη.

5.     ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ (εκπροσωπεί Σουηδική Folksam) 2109491233 φαξ 2109405029 υπεύθυνη κυρία Ντάνη.

 

8. Ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα

 

> 8.1 Απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνει ο πελάτης την ώρα του ατυχήματος

1.     Να καλέσει την τροχαία να καταγράψει το συμβάν και να υπογράψει ο ανασφάλιστος το δελτίο της τροχαίας (ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ).

2.     Να πάρει υπεύθυνη δήλωση του υπαιτίου ανασφάλιστου που να αναλαμβάνει ξεκάθαρα την ευθύνη του ατυχήματος.

3.     Να καταγράψει αναλυτικά τα στοιχεία του ανασφάλιστου (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση και τηλέφωνα).

4.     Να καλέσει τη φροντίδα ατυχήματος και να υπογράψει και ο ανασφάλιστος στο έντυπο της φροντίδας ότι αναλαμβάνει την ευθύνη.

5.     Αν υπάρχει κάλυψη από ανασφάλιστο στο συμβόλαιο μέχρι και το κεφάλαιο που αναφέρει ως κεφάλαιο κάλυψης, ο πελάτης αποζημιώνεται από την εταιρία του εφόσον συγκεντρώσει τα παραπάνω δικαιολογητικά και εφόσον προκύπτει από την τροχαία ή από ποινική δικογραφία ότι ο υπαίτιος είναι ανασφάλιστος. Αν δεν υπάρχει κάλυψη στο συμβόλαιο του πρέπει να απευθυνθεί στο Επικουρικό Κεφάλαιο τηλέφωνο επικοινωνίας 2103327400 και φαξ 2103327426-7.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: εκτός των παραπάνω προϋποθέσεων που αναφέρουμε σας ενημερώνουμε ότι κάποιες εταιρίες για να χαρακτηρίσουν ένα όχημα ανασφάλιστο πρέπει η έλλειψη ασφάλισης να συντρέχει τουλάχιστον 6 μήνες (180 μέρες) πριν το ατύχημα.

 

 

 

Login

Lost your password?