Οδηγός Ζημιών
Menu Συνεργατών
1. Χρήσιμες συμβουλές για τον πελάτη σας σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος
► Σταματήστε στο τόπο του ατυχήματος χωρίς όμως να δημιουργείτε πρόσθετους κινδύνους στη κυκλοφορία και λάβετε απαραίτητα μέτρα κυκλοφοριακής ασφαλείας.
Τοποθετήστε τρίγωνο ή κώνο για να προειδοποιήσετε τους διερχόμενους οδηγούς και ανάψτε alarm.
► Καλέστε επί τόπου την πλησιέστερη Αστυνομική Αρχή (Τροχαία).
Η καταγραφή του συμβάντος ενισχύει τη θέση σας προς τις ασφαλιστικές εταιρίες και τη διεκδίκηση της αποζημίωσης.
► Καλέστε τη φροντίδα ατυχήματος.
Συνεργάτης της εταιρίας έρχεται στο τόπο του ατυχήματος και αναλαμβάνει να σας καθοδηγήσει και να συμπληρώσει τα απαραίτητα έντυπα.
► Προτείνετε και στους άλλους εμπλεκόμενους να καλέσουν και τη δική τους φροντίδα ατυχήματος έστω και να δηλώσουν ότι δεν έχουν ευθύνη για το ατύχημα.
Διασφαλίζετε έτσι ότι θα δηλωθεί το συμβάν και στις άλλες εμπλεκόμενες εταιρίες, έτσι ώστε να είναι ενήμερες όλες οι εμπλεκόμενες εταιρίες για να κάνουν το διακανονισμό μεταξύ τους και να μη περιμένουν τους πελάτες τους αν θα συμπληρώσουν δήλωση και πότε..
► Αν δεν καλέσετε τροχαία ή φροντίδα ατυχήματος, συμπληρώστε το έντυπο του φιλικού διακανονισμού και συνυπογράψτε το.
Για να υπάρχει ενυπόγραφη δήλωση του άλλου εμπλεκόμενου σε περίπτωση που δεν πάει μετά στην εταιρία του να κάνει δήλωση.
► Αν δεν συμμετέχουν οι εταιρίες στο φιλικό διακανονισμό και δεν μπορείτε να υπογράψετε τη φιλική δήλωση να συμπληρωθεί από τον άλλο εμπλεκόμενο υπεύθυνη δήλωση του Ν1599.
Για να υπάρχει ενυπόγραφη δήλωση του άλλου εμπλεκόμενου σε περίπτωση που δεν πάει μετά στην εταιρία του να κάνει δήλωση.
► Αν δεν καλέσετε φροντίδα ατυχήματος, τότε τραβήξτε φωτογραφίες των εμπλεκόμενων οχημάτων και του τόπου του ατυχήματος με το κινητό σας ή φωτογραφική μηχανή.
► Αν δεν καλέσετε φροντίδα ατυχήματος, τότε συλλέξτε στοιχεία των άλλων εμπλεκόμενων όπως ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, αριθμό ταυτότητας, αριθμό και ημερομηνία διπλώματος και σημειώστε τα, έχοντας στα χέρια σας τα αντίστοιχα δικαιολογητικα των εμπλεκόμενων (μην αρκεστείτε σε αυτά που θα σας δηλώσουν προφορικά).
2. Εξέλιξη – πορεία ζημίας
2.1 Διαδικασία αναγγελίας – παραλαβής δήλωσης ατυχήματος για όλες τις εταιρίες (μετά την απόφαση της Τράπεζας Ελλάδος 01/12/11)
Φροντίδα Ατυχήματος. Μόνο στο τόπο του ατυχήματος | Φροντίδα ατυχήματος στο τόπο του ατυχήματος ή στο τόπο που επιθυμεί ο πελάτης μέχρι και 5 μέρες μετά το ατύχημα | Δήλωση ατυχήματος στα κεντρικά και τα υποκαταστήματα των ασφαλιστικών εταιριών | Δήλωση στον συνεργάτη και αρχική αποστολή με φαξ ή e-mail στην Infotrust. Στη συνέχεια αποστολή της πρωτότυπης δήλωσης με αλληλογραφία στην Infotrust | Δήλωση στον συνεργάτη και απευθείας αποστολή στα φαξ των εταιρειών με αποδεικτικό αποστολής από το φαξ. | |
ALLIANZ | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
APEIRON | ![]() | ![]() | – | ![]() | – |
AXA | ![]() | ![]() | – | – | – |
AIG | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
EUROLIFE ERB | ![]() | ![]() | – | – | – |
GENERALI | ![]() | ![]() | – | – | – |
GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ | ![]() | ![]() | ![]() | – | – |
INTERAMERICAN | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
INTERASCO | ![]() | ![]() | – | – | – |
INTERLIFE | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
MINETTA | ![]() | – | ![]() | ![]() | ![]() |
PERSONAL | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | Αποστολή με email στο claims@personal-insurance.gr και μετά αποστολή πρωτότυπης στην εταιρία |
ERGO | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | Μόνο μέσωInfotrust που έχουμε εξουσιοδοτηθεί και έχουν κοινοποιήσει τα φαξ μας στη Τράπεζα Ελλάδος |
ΕΘΝΙΚΗ | ![]() | – | ![]() | ![]() | ![]() |
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΗ | ![]() | – | ![]() | ![]() | ![]() |
ΕΥΡΩΠΗ | ![]() | – | – | ![]() | – |
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ | ![]() | – | ![]() | Mόνο με γνήσιο υπογραφής | Mόνο με γνήσιο υπογραφής |
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ | ![]() | – | ![]() | ![]() | ![]() |
2.2 Διαδικασία για ραντεβού με πραγματογνώμονα για όλες τις εταιρίες
Για Νότια Ελλάδα | Καλεί ο ίδιος ο παθών* για ραντεβού με πραγματογνώμονα μια μέρα πριν το συνεργείο και δίνει τα στοιχεία του συνεργείου. Διαφορετικά δεν ορίζεται πραγματογνώμονας | Δέχεται τηλεφωνική αναγγελία για να εξυπηρετήσει με πραγματογνώμονα και περιμένει τη δήλωση μετά, εφόσον υπάρχει συνεργείο προεπιλεγμένο | Ορίζει πραγματογνώμονα η ίδια η εταιρία την επόμενη μέρα το μεσημέρι από την παραλαβή της δήλωσης ή της φροντίδας | |
ALLIANZ | ![]() | ![]() | ||
AXA | Απαραίτητα φροντίδα, όχι δήλωση στον πράκτορα και ορίζει πραγματογνώμονα την 3η μέρα από την φροντίδα και καλεί η ίδια τον πελάτη | |||
AIG | ![]() | ![]() | ||
EUROLIFE ERB | ![]() | ![]() | ||
GENERALI | ![]() | ![]() | ||
GROUPAMAΦΟΙΝΙΞ |
![]() (Μόνο αν έχει ανοιχθεί φάκελος ζημίας) | |||
INTERAMERICAN |
![]() (Μόνο αν έχει ανοιχθεί φάκελος ζημίας) | |||
INTERASCO | ![]() | ![]() | ||
INTERLIFE |
![]() (Μόνο αν έχει ανοιχθεί φάκελος ζημίας) | |||
MINETTA |
![]() (Μόνο αν έχει ανοιχθεί φάκελος ζημίας) | |||
PERSONAL |
![]()
| |||
ERGO | ![]() | ![]() | ||
ΑΓΡΟΤΙΚΗ | ![]() | ![]() | ||
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ | ![]() | ![]() | ||
ΕΘΝΙΚΗ | ![]() | ![]() | ||
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ | ![]() | ![]() | ||
ΕΥΡΩΠΗ |
![]() (Μόνο αν έχει ανοιχθεί φάκελος ζημίας) | |||
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ | ![]() | ![]() | ||
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ | ![]() | ![]() |
2.3 Πορεία αποζημίωσης (θεωρητικά η εξέλιξη της ζημίας μέχρι την αποζημίωση)
1. Ο υπαίτιος συμπληρώνει δήλωση ατυχήματος, τη στέλνει στην ασφαλιστική του εταιρία μαζί με δίπλωμα, άδεια κυκλοφορίας, δελτίο τροχαίας. Αυτά τα παραδίδει είτε απευθείας στις εταιρίες ή στη φροντίδα ατυχήματος. Ο παθών ακολουθεί τη παρακάτω διαδικασία καλώντας την υπαίτια εταιρία.
Αν πρόκειται για φιλικό διακανονισμό πρέπει να συμπληρωθεί και από τον αναίτιο δήλωση ατυχήματος αρνητική και να σταλεί στην εταιρία του και έπειτα να ακολουθήσει την παρακάτω διαδικασία με τη δική του ασφαλιστική εταιρία. *Για την Groupama Φοίνιξ και για την ΑΧΑ υποχρεωτικά πρέπει να καλεί την φροντίδα. Για την Ιντερσαλόνικα Αθήνας υποχρεωτικά ο οδηγός πρέπει να πηγαίνει στο υποκ/μα τους για δήλωση ζημιάς. Τα πρακτορεία και οι ασφαλιστές δεν επιτρέπεται να παίρνουν δήλωση.
2. Προγραμματίζεται Ραντεβού με πραγματογνώμονα σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα.
3. Ο ενδιαφερόμενος αποστέλλει τα αντίγραφα των τιμολογίων επισκευής με φαξ στον πραγματογνώμονα (αφήνει ο πραγματογνώμονας τα στοιχεία του στο συνεργείο πάντα). Για τις εταιρίες: Ευρωπαϊκή Πίστη και International Life τα στέλνει με φαξ στα αντίστοιχα τμήματα ζημιών.
4. Ο πραγματογνώμονας περίπου σε μια εβδομάδα (εξαρτάται από τη ζημία) ολοκληρώνει την έκθεση του και τη στέλνει στην εταιρία.
5. Ο ενδιαφερόμενος επικοινωνεί με το τμήμα ζημιών (σχετικός πίνακας παρακάτω) για να πληροφορηθεί τον αριθμό φακέλου ζημίας, όνομα και εσωτερικό τηλέφωνο διακανονιστή.
6. Ο ενδιαφερόμενος επικοινωνεί με τον αρμόδιο διακανονιστή για να πληροφορηθεί α) αν έχει παραλάβει έκθεση από το πραγματογνώμονα και β) αν αφορά φιλικό διακανονισμό, πότε περιμένει απάντηση από την υπαίτια εταιρία (η υπαίτια εταιρία έχει δικαίωμα να απαντήσει μέσα σε 10 εργάσιμες μέρες από το ερώτημα).
7. Ο ενδιαφερόμενος τη μέρα που θα πληροφορηθεί ότι περιμένει απάντηση από την εταιρία καλεί το διακανονιστή για να ενημερωθεί τι απάντηση πήρε από την υπαίτια εταιρία:
α) αν η απάντηση είναι θετική εφαρμόζεται ο φιλικός διακανονισμός και ενημερώνει ο διακανονιστής σε πόσες μέρες να ξανακαλέσει ο ενδιαφερόμενος για να ενημερωθεί για το τελικό ποσό αποζημίωσης και την διαδικασία για την αποζημίωση.
β) αν η απάντηση είναι αρνητική διευκρινίζεται αν πρόκειται για αρνητική δήλωση του υπαιτίου, οπότε πρέπει να ενεργοποιηθεί η νομική προστασία ή αν πρόκειται για τη μη παραλαβή δήλωσης από τον υπαίτιο, οπότε να γίνει επικοινωνία με την υπαίτια εταιρία για να πληροφορηθεί ο ενδιαφερόμενος τα τηλέφωνα του ασφαλιστικού συμβούλου του υπαιτίου για να τον ενημερώσει για παραλαβή δήλωσης.
8. Για τη παραλαβή της αποζημίωσης ο ενδιαφερόμενος πρέπει να υπογράψει την εξοφλητική απόδειξη και να παραδώσει πρωτότυπα τιμολόγια και φωτοτυπία της ταυτότητας του. Αν πρόκειται για συνιδιοκτήτες ή πρέπει να πάνε όλοι για την αποζημίωση για να υπογράψουν ή να πάει ο ένας με εξουσιοδοτήσεις από τους υπόλοιπους.
* Σημείωση αν δεν πρόκειται για φιλικό διακανονισμό όλη αυτή η διαδικασία γίνεται με την ασφαλιστική εταιρία του υπαιτίου και παραλείπουμε τη παράγραφο 6β και 7.
2.4 Πίνακας με τα τηλέφωνα και τα φαξ του τμήματος ζημιών όλων των εταιριών
Τηλ. Αθήνας | Φαξ Αθήνας | Τηλ. Θεσσαλονίκης | Φαξ Θεσσαλονίκης | |
ALLIANZ | 2106999901 | 2106905738 | 2310232640 | 2310229702 |
AXA | 2107268000 | 2107268821 | 2310549800 | 2310552141 |
AIG | 2108127600 | 2106141382 | 2310474999 | 2106141382 |
EUROLIFE ERB | 2109303900 | – | 2310592867 | – |
GENERALI | 2108096400 | 2108096372 | 2310551144 | 2310547055 |
GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ | 2103295555 | ανά διακανονιστή | 2310537018 | 2310542607 |
INTERAMERICAN | 2109461111 | 2109461045 | 2310495210 | 2310495325 |
INTERASCO | 2106776111 | 2106776067 | 2106776111 | 2106776067 |
INTERLIFE | 2109334994 | 2109334693 | 2310499000 | 2310499034 |
MINETTA | 2109309500 | 2109310966 | 2310271717 | 2310279212 |
PERSONAL | 2106996690 | – | 2310256087 | – |
ERGO | 2103705300 | 2103705588 | 2310371100 | 2310371390 |
ΑΓΡΟΤΙΚΗ | 2109379100 | 2109379132 | 2310283590 | 2310237083 |
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ‘ΕΝΩΣΗ | 2107454000 | 2107454104 | 2310275132 | 2310275570 |
ΕΘΝΙΚΗ | 18189 | 2109099764 2109099462 |
( Για πραγμ/να: 18189 ) |
2109099764 2109099462 |
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ | 2108119700 ή 1137 | 2106800989 | 2108119700 ή 1137 | 2106800989 |
ΕΥΡΩΠΗ | 2103230707 | – | 2310508222 | – |
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ | 2109304000 | 2109304048 | 2310492115 | 2310463322 |
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ | 2109477222 | 2109511301 | 2310497900 | 2310487117 |
3. Φροντίδα ατυχήματος
3.1 Τι παρέχει
1. Καταγράφει τις συνθήκες του ατυχήματος και τις προτεραιότητες των οδών.
2. Φωτογραφίζει τα εμπλεκόμενα οχήματα.
3. Συντάσσει πρόχειρο σχεδιάγραμμα του τόπου του ατυχήματος.
4. Συγκεντρώνει στοιχεία μαρτύρων.
5. Βοηθάει το πελάτη να συμπληρώσει τη Δήλωση ατυχήματος και το έντυπο Φιλικού Διακανονισμού.
6. Διαβιβάζει τη Δήλωση Ατυχήματος στην ασφαλιστική εταιρία.
3.2 Τηλέφωνα φροντίδας ατυχήματος για όλες τις εταιρίες
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ | ΤΗΛΕΦΩΝΟ |
APEIRON | 2130904343 |
ALLIANZ (MONDIAL ASSISTANCE) | 2109988188 |
AXA Ασφαλιστική (IΝTERPARTNER) | 801111222333/2109484162 |
AIG (INTERPARTNER) | 2109408676 |
EUROLIFE ERB (EUROSOS) | 8011135000/2106504035 |
GENERALI (MAPFRE ASSISTENCIA) από 01/01/2015 για νέα συμβόλαια και από 01/03/2015 για ανανεώσεις ισχύει η EUROP ASSISTANCE | 2103497023/18112 |
GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ (μεχρι 23/04/2017 EUROP Απο 24/04/2017 MONDIAL ASSISTANCE ) | 2103295111 / 2103295555 / 8001193800 |
INTERAMERICAN (INTERAMERICAN) | 1158 |
INTERASCO (INTERPARTNER) | 2109460293 |
INTERLIFE (Aπό 10/01/2016 για υφιστάμενα και νέα συμβόλαια ισχύει η οδική Interamerican) | 11199 – 1158 – 2109462097 |
MINETTA (MAPFRE ASSISTENCIA – EUROSOS) | 2109310807 |
PERSONAL (MAPFRE) | 2106504025 |
ERGO (EUROSOS) | 8011199000/2106504022 |
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ (EUROSOS) από 01/01/2015 για νέα συμβόλαια και ανανεώσεις ισχύει η MONDIAL ASSISTANCE | 10234, 2107470001 |
ΕΘΝΙΚΗ (MONDIAL ASSISTANCE) | 2109099999 |
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ (INTERPARTNER) | 2111075709 |
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ (ΕΛΠΑ) | 2108119701 (έως τις 30/04/2013) |
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ (ΕΛΠΑ VIP) | 2106068979 (έως τις 30/04/2013) |
ΕΥΡΩΠΗ (MONDIAL ASSISTANCE) | 2109988198 Για όσα συμβόλαια έχουν έναρξη πριν την 01/01/2020 |
ΕΥΡΩΠΗ (EUROP ASSISTANCE) | 2103497051 Για όσα συμβόλαια έχουν έναρξη μετά την 01/01/2020 |
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ Βόρεια Ελλάδα (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ) | 11555 / 2310492100 |
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ Νότια Ελλάδα (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ) | 11555/ 2109304000 |
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ (EUROSOS) | 2106504046/8011125500/ (για ενοικίαση εφ’ όσον τη δικαιούται 2109601387 |
4. Φιλικός Διακανονισμός
4.1 Τι σημαίνει
Από την 1η Μαΐου 2000 ετέθη σε ισχύ και στη χώρα μας η συμφωνία άμεσης πληρωμής υλικών ζημιών τροχαίων ατυχημάτων. Με τη συμφωνία αυτή 35 ασφαλιστικές εταιρίες αποδέχτηκαν ότι θ’ αποζημιώνουν τον αναίτιο ασφαλιζόμενο τους, ο οποίος πλέον θα απευθύνεται στην εταιρία του για το διακανονισμό της ζημιάς του και όχι στην εταιρία του υπαίτιου που ευθύνεται για το ατύχημα, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Σήμερα συμμετέχουν 31 μέλη.
Με το Σύστημα δηλαδή Άμεσης Πληρωμής (Σ.Α.Π.) ή όπως είναι ευρύτερα γνωστό “Φιλική Δήλωση” ή “Φιλικός Διακανονισμός Τροχαίου Ατυχήματος”, που εφαρμόζεται υπό ορισμένες προϋποθέσεις τις οποίες θα δούμε παρακάτω, οι συμβαλλόμενες ασφαλιστικές επιχειρήσεις δεσμεύονται ν’ αποζημιώνουν τον εμπλακέντα σε ατύχημα πελάτη τους, ο οποίος δεν είναι υπεύθυνος για τη ζημιά και ο οποίος θα είχε δικαίωμα αποζημίωσης από την εταιρία του υπαίτιου σύμφωνα με το νόμο της εξ’ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης.
Διευκρινίζεται ότι αυτή η Συμφωνία μεταξύ των εταιριών δεσμεύει αυτές και μόνον αυτές, πως εάν ο αναίτιος πελάτης δεν συμφωνεί με τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτής της σύμβασης, δικαιούται να διεκδικήσει την αποζημίωσή του από την Εταιρία του υπαίτιου, κατά τον έως σήμερα εφαρμοζόμενο τρόπο (κατά το κοινό δηλαδή δίκαιο).
Από την 1η Ιουνίου 2003 (μετά από συμφωνία των εταιριών που συμμετέχουν στο σύστημα), η ένταξη ατυχήματος στο Φιλικό Διακανονισμό μπορεί να γίνει έστω και αν δεν έχει συμπληρωθεί το έντυπο Φιλικής Δήλωσης από τους 2 οδηγούς, εφόσον πληρούνται οι άλλες προϋποθέσεις. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται επικοινωνία των 2 εταιριών και η σύμφωνη γνώμη τους για την ένταξη του ατυχήματος στην συμφωνία.
4.2 Τι επιτυγχάνεται με το Φιλικό Διακανονισμό
Η νέα αυτή ρύθμιση στον τομέα της αποζημίωσης στοχεύει, όπως είναι φανερό, στην αλλαγή κλίματος, στην εξυπηρέτηση του πελάτη αλλά και στην εξυγίανση της αγοράς. Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η νέα ρύθμιση κυρίως για τους καταναλωτές είναι πολλά και φανερά :
1. Επιτάχυνση και απλοποίηση των διαδικασιών του διακανονισμού.
2. Συντόμευση του χρόνου καταβολής της δικαιούμενης αποζημίωσης.
3. Καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών οι οποίοι αποκτούν ιδία αντίληψη, για την ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών από την εταιρία τους.
4. Μείωση των δικηγορικών παρεμβάσεων και των προσφυγών στα δικαστήρια.
5. Μείωση των διενέξεων μεταξύ πελατών και ασφαλιστικών εταιριών.
Αυτός και μόνον ο χαρακτηρισμός ως Σύστημα Άμεσης Πληρωμής και Φιλικού Διακανονισμού προσδιορίζει και τον τρόπο αντιμετώπισης του ζημιωθέντος αναίτιου: αποζημίωση σε συντομότερο χρόνο, αλλά και φιλική αντιμετώπισή του από την εταιρία που τον αποζημιώνει, αφού πρόκειται πλέον για την εταιρία του.
4.3 ΜΗΤΡΩΟ ΜΕΛΩΝ Σ.Α.Π ΕΤΟΥΣ 2022
Α/Α | ΚΩΔ.ΕΤΑΙΡΙΑΣ | ΕΤΑΙΡΙΑ |
1 | 1019 | INTERAMERICAN Ε.Ε.Α.Ζ. Α.Ε. |
2 | 1091 | ΔΥΝΑΜΙΣ Α.Ε.Γ.Α. |
3 | 1093 | ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ Α.Α.Α.Ε. |
4 |
1102-1140 | ALLIANZ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΛΛΑΣ Α.Α.Ε. |
5 |
1141 | INTERLIFE S.A. Α.Α.Ε.Γ.Α. |
6 |
1142-5012 | GENERALI HELLAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ A.E.Α. |
7 |
1161 | ΝP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ-ΝΕΟΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΑΕΑΕ |
8 |
1162 | INTERASCO Α.Ε.Γ.Α. |
9 |
1164 | EURO INSURANCES LTD |
10 | 1168 | AIG EUROPE S.A. ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ |
11 | 1171 | Hellas Direct INSURANCE LTD |
12 | 1178 | QIC EUROPE LTD |
13 | 1180 | GASANMAMO INSURANCE LTD (ΑΠΟ 16/01/2023) |
14 | 3175 | EUROINS.AD INSURANCE COMPANY |
15 | 5009 | Η ΕΘΝΙΚΗ Α.Ε.Ε.Γ.Α. |
16 | 5013 | ΜΙΝΕΤTΑ Α.Α.Ε. |
17 | 5019 | ΟΡΙΖΩΝ Α.Ε.Γ.Α. |
18 | 5025 | GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ A.E.A.E. |
19 |
5027 | ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Α.Ε.Γ.Α. |
20 | 5041 | ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ Α.Ε.Ε.Γ.Α. |
21 | 5048 | ΕΥΡΩΠΗ Α.Ε.Γ.Α. |
22 | 5049 | EUROLIFE FFH ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.Γ.Α. |
23 | 5050 | ERGO ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. |
24 | 5052 | PERSONAL INSURANCE Α.Ε.Γ.Α. |
25 | 7606 | ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝ.Π.Ε. |
4.4 Προϋποθέσεις εφαρμογής του Φιλικού Διακανονισμού
1. Σε περίπτωση ατυχήματος με σύγκρουση μεταξύ περισσοτέρων των δύο οχημάτων ο διακανονισμός γίνεται ανά δύο οχήματα σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη Συμφωνία και χωρίς να είναι απαραίτητο να διακανονισθούν όλες οι ζημιές όλων των εμπλεκομένων οχημάτων. Εάν υπάρχει ένας υπαίτιος οδηγός και περισσότεροι του ενός αναίτιοι, τότε ο διακανονισμός θα γίνει μεταξύ του υπαίτιου και κάθε αναίτιου χωριστά. Δηλαδή θα υπάρχουν τόσοι διακανονισμοί όσοι και οι αναίτιοι οδηγοί.
Εάν εμπλεκόμενα οχήματα φέρουν την ευθύνη ζημιάς που προκάλεσαν σε άλλα εμπλεκόμενα οχήματα και συγχρόνως τα ίδια έχουν υποστεί ζημιά από υπαιτιότητα άλλων οχημάτων, τότε ο διακανονισμός κάθε ζημιάς γίνεται χωριστά Εάν υπάρχουν περισσότεροι υπαίτιοι οδηγοί και ένας αναίτιος οδηγός, ο διακανονισμός θα γίνει μετά από επικοινωνία με κάθε έναν από τους υπαίτιους ο οποίος θα βαρύνεται με το κόστος της ζημιάς που έχει προκαλέσει.
2. Oι “εμπλεκόμενες” ασφαλιστικές εταιρίες πρέπει να έχουν προσχωρήσει στη συμφωνία του φιλικού διακανονισμού.
3. Το τροχαίο ατύχημα θα πρέπει να συμβεί στην Ελλάδα.
4. Η φιλική δήλωση τροχαίου ατυχήματος θα πρέπει να συμπληρωθεί και να υπογραφεί και από τους δύο οδηγούς.(από 01/06/03 ισχύει φιλικός διακανονισμός και χωρίς έντυπο, αρκεί να γίνει ηλεκτρονική επικοινωνία και συμφωνία των εμπλεκόμενων εταιριών.
5. Το ύψος των υλικών ζημιών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 6.500€.
6. Να υπάρχει σύγκρουση-επαφή μεταξύ των δύο εμπλεκόμενων οχημάτων.
7. Το ύψος των σωματικών βλαβών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 12.000€ κατά άτομο και τα 30.000€ για κάθε ατύχημα συνολικά.
8. Για την εφαρμογή του φιλικού διακανονισμού ισχύουν μόνο δύο ποσοστά ευθύνης των οδηγών: 100% και 50%.
Ατύχημα που προκλήθηκε από φορτίο ή από διαρροή υγρών ή υγραερίων κάθε φύσεως που χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία του εμπλεκόμενου οχήματος ή από εξάρτημα που αποσπάσθηκε από εμπλεκόμενο όχημα, ακόμη και εάν δεν υπάρχει σύγκρουση μεταξύ των δύο εμπλεκομένων οχημάτων, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της Συμφωνίας.
Ανεξάρτητα από την τυχόν ύπαρξη άλλων ζημιών, οι καλυπτόμενες ζημιές (που δεν πρέπει να υπερβαίνουν το συμφωνημένο όριο εφαρμογής της Συμφωνίας) περιλαμβάνουν:
Α) Το κόστος επισκευής & ανταλλακτικών ή την αποζημίωση λόγω ολικής καταστροφής του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των φόρων, καθώς και
Β) Το κόστος μεταφοράς του οχήματος.
Για όλα τα τροχαία ατυχήματα που δεν έχουν τις ανωτέρω προϋποθέσεις θα συνεχίσει να ισχύει ο διακανονισμός όπως σήμερα, δηλαδή η εταιρία του υπαίτιου οδηγού αναλαμβάνει την ευθύνη και την καταβολή της αποζημίωσης.
4.5 Έντυπο Φιλικού Διακανονισμού
1. Tί είναι:
Είναι ένα έντυπο που κατευθύνει και διευκολύνει τους εμπλεκόμενους οδηγούς να ανταλλάξουν τα στοιχεία τους και να περιγράψουν με ακρίβεια τις συνθήκες του ατυχήματος, χωρίς να εμπλακούν σε διενέξεις σχετικά με την υπαιτιότητα.
Το έντυπο Φιλικής Δήλωσης δεν υποκαθιστά τη Δήλωση Ατυχήματος προς την ασφαλιστική σας εταιρία.
2. Σκαναρισμένο έντυπο φιλικής δήλωσης :
Κατεβάστε το εδώ.
3. Οδηγίες συμπλήρωσης του εντύπου :
Κατεβάστε τες εδώ.
5. Θραύση Κρυστάλλων
5.1 Πλεονεκτήματα από τη χρήση των συμβεβλημένων συνεργείων
1. Αποφεύγει ο πελάτης την υποβολή δήλωσης ατυχήματος στα γραφεία της κάθε εταιρίας.
2. Αποφεύγει ο πελάτης την αναμονή επίσκεψης του πραγματογνώμονα για τον έλεγχο της ζημιάς.
3. Αποφεύγει ο πελάτης την πληρωμή του συνεργείου επισκευής με δικά του χρήματα.
4. Αποφεύγει ο πελάτης δεύτερη επίσκεψή του στα γραφεία της κάθε εταιρείας για την κατάθεση των τιμολογίων και την εξόφλησή τους.
5. Δεν καλείται ο πελάτης να συμμετέχει στη ζημία πληρώνοντας την απαλλαγή που έχουν οι περισσότερες εταιρίες στη κάλυψη της θραύσης κρυστάλλων
5.2 Τηλέφωνα συμβεβλημένων συνεργείων
ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΓΙΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ | |
ALLIANZ |
8001136136 / 2105311409 / 2310522508 |
APEIRON |
Carglass / Glass fit / ΦΙΛΛΗΣ glass υποχρεωτικά μέσω εταιρείας 2130904333 |
AXA | 8001136136 / 2105311409 / 2310522508 |
AIG |
8001180020 / 2310730220 / 8001136036 / 2105311409 |
EUROLIFE ERB | 2109303800 (επιλογή 2)8011135000/2106504035 υποχρεωτικά μέσω φροντίδας |
GENERALI |
8001136136 / 2105311409 / 2310522508 |
GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ |
2103295111 / 8001193800 |
INTERAMERICAN |
80011777999/ 2105593976/ 2310798770 8001136136 / 2105311409 / 2310522508 |
INTERASCO | 2106793205 |
INTERLIFE |
80011777999/ 2105593976/ 2310798770 8001180020 / 2310755349/2105573450/2105574400 2130110046 |
MINETTA |
80011777999/ 2105593976/ 2310798770 8001180020 / 2310730220 |
ERGO | 80011777999/ 2105593976(Νότια Ελλάδα) / 2310535510 (Βόρεια Ελλάδα) / CARGLASS 2130110082 |
| 2133333213 / 2106504025 |
ΑΓΡΟΤΙΚΗ |
2310535510 / 2310730220 (Βόρεια Ελλάδα) 2109223428 / 2102320978 / 2105767786 / 2107705284 / 2109400855 (Νότια Ελλάδα) |
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ |
2107454211 213 33 33 213 |
ΕΘΝΙΚΗ |
80011777999/ 2105593976/2310798770 8001136136 / 2105311409 / 2310522508 |
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΗ | 8001136136 / 2105311409 / 2310522508 |
| EUROP ASSISTANCE 210 34 97 051 AUTOVER / GLASSDRIVE 800 11 777 999 (για κλήση από σταθερό) & 210 55 93 976 GLASSFIT 800 11 800 20 (για κλήση από σταθερό) & 210 55 74 400 |
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ |
11555 / 2109304000 / 11555 /2310492100 |
|
80011777999/ 2105593976/ 2310798770 8001180020 / 2310730220 8011125500 / 2106504046 Για λεωφορεία: Αθήνα 2103457277 / 2103451332 /2103466537 Θεσσαλονίκη 2310510553 / 2310550647 |
5.3 Απαραίτητες ενέργειες πελάτη αν δεν επισκεφτεί συμβεβλημένο συνεργείο
Δήλωση Ατυχήματος | Άδεια Κυκλοφορίας | Φωτογραφίες Συνεργείο Πριν και Μετά την Επισκευή | Καλείτε στα τηλέφωνα κάθε εταιρίας(πίνακας 2.4) για Ραντεβού με Πραγματογνώμονα με στοιχεία συνεργείου | Φροντίδα Ατυχήματος | |
ALLIANZ | – | – | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ |
APEIRON | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
AXA | – | – | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ |
AIG | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
EUROLIFE ERB | – | – | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ |
GENERALI | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ | – | – | – | – | – |
INTERAMERICAN | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
INTERASCO | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
INTERLIFE | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
MINETTA | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
PERSONAL | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ |
ERGO | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
ΑΓΡΟΤΙΚΗ | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
ΕΘΝΙΚΗ | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΗ | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
ΕΥΡΩΠΗ | – | – | – | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ |
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ | ΝΑΙ | ΝΑΙ | – | ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ | ΝΑΙ |
Όπου είναι σημειωμένο ΝΑΙ και στη δήλωση και στη φροντίδα ο πελάτης έχει τη δυνατότητα είτε να κάνει δήλωση στον ασφαλιστή του είτε να καλέσει τη φροντίδα ατυχήματος και ακολουθήστε μετά τη διαδικασία για ραντεβού με πραγματογνώμονα αν χρειάζεται σύμφωνα με τους πίνακες για τη τη κάθε εταιρια.
Καλό είναι σε κάθε περίπτωση να επιβεβαιώνετε και στα τηλέφωνα των τμημάτων ζημιών (πίνακας 2.4) τις παραπάνω διαδικασίες
ΠΡΟΣΟΧΗ: Στο πακέτο classic της INTERAMERICAN η χρηση της θραύσης κρυστάλλων γίνεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στα συμβεβλημένα.
5.4 Απαλλαγές θραύσης κρυστάλλων αν δεν επισκεφτεί ο πελάτης συμβεβλημένο συνεργείο
ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΝ ΔΕΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΣΕ ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΟ | |
ALLIANZ | Tη διαφορά από τιμοκαταλόγους συμβεβλημένου |
APEIRON | Σε ΜΗ ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΟ πάντα 250€ απαλλαγή. Σε ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΟ 250€ απαλλαγή εάν δεν υπάρχει προηγούμενο ασφαλιστήριο με την Θραύση (συνεχόμενη ασφάλιση) ή αν δεν υπάρχουν φωτογραφίες περιμετρικά από προασφαλιστικό |
AXA | 50€ |
AIG | – |
EUROLIFE ERB | 20% |
GENERALI | 250€ |
GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ | ΜΟΝΟ επισκευή σε συμβεβλημένο |
INTERAMERICAN | 60€ ΠΡΟΣΟΧΗ: Στο πακέτο classic η χρηση της θραύσης κρυστάλλων γίνεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στα συμβεβλημένα |
INTERASCO | 60€ |
INTERLIFE | 80€ |
MINETTA | 15% με minimum 100€ (απο 01/02/2016) |
PERSONAL | Για ζημίες έως 300€ ΑΠΑ 60€ και για ζημίες άνω 300€ ΑΠΑ 20% |
ERGO | – |
ΑΓΡΟΤΙΚΗ | Τυχόν διαφορά από τιμοκαταλόγους συμβεβλημένου |
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΈΝΩΣΗ | 25% |
ΕΘΝΙΚΗ | 150€ για όλες τις χρήσεις πλην των σχολικών λεωφορείων (στα συμβεβλημένα δεν θα κρατείται απαλλαγή) |
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ | 200€ |
ΕΥΡΩΠΗ | 200€ |
ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ | 50€ έως 31/12/2015 – 200€ από 01/01/2016 για νέα συμβόλαια και ανανεώσεις |
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ | 30% (αν δεν έχει κάλυψη χωρίς ΑΠΑ). ΠΡΟΣΟΧΗ αν έχει τη νέα θραύση από 01/03/2013 σε συνδυασμό με την οδική δυνατότητα επισκευής ή αν έχει την νέα θραύση απο 01/04/2015 με κεφάλαιο 600 € επισκευή ΜΟΝΟ στα Συνεργαζόμενα συνεργεία |
6. Νομική Προστασία
6.1 Τι καλύπτει
Αναλαμβάνει τα έξοδα και τις διαδικασίες που απαιτούνται για να διασφαλίσει πλήρως τα έννομα συμφέροντα του ασφαλισμένου για:
1. Αξιώσεις αποζημίωσης από τροχαία ατυχήματα όταν οι υπαίτιοι αρνούνται τις ευθύνες τους και δεν καταβάλλουν την αποζημίωση την οποία δικαιούται ο ασφαλισμένος.
2. Την υπεράσπιση του στα Ποινικά Δικαστήρια λόγω θανατώσεως ή τραυματισμού προσώπου συνεπεία τροχαίου ατυχήματος. (Προσοχή δεν ισχύει για όλες τις εταιρίες, να συμβουλεύεστε τους όρους της κάθε εταιρίας. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι η Generali δεν καλύπτει την υπεράσπιση στα ποινικά δικαστήρια)
Παρατήρηση : Τα κεφάλαια και οι απαλλαγές στην κάλυψη διαφέρουν ανά εταιρία.
6.2 Απαραίτητα δικαιολογητικά
1. Δήλωση νομικής προστασίας
2. Δελτίο τροχαίας
3. Πρωτότυπα τιμολόγια επισκευής
7. Ατύχημα με υπαίτιο όχημα, όχημα με αλλοδαπές – ξένες πινακίδες
7.1 Απαραίτητες ενέργειες πελάτη την ώρα του ατυχήματος
1. Να καλέσει τη τροχαία να καταγράψει το συμβάν.
2. Να προσέξει να καταγράψει η τροχαία στο δελτίο την επωνυμία της αλλοδαπής ασφαλιστικής εταιρίας και όχι μόνο ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ (σε περίπτωση που είναι όχημα Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν φέρει πράσινη κάρτα, να σημειωθεί η επωνυμία της εταιρίας από το ασφαλιστήριο).
3. Να βγάλει φωτογραφία τη πράσινη κάρτα του αλλοδαπού (ή το ασφαλιστήριό του, αν δεν φέρει πράσινη κάρτα, λόγω Ε.Ε.) και το δίπλωμα.
4. Να καλέσει τη φροντίδα ατυχήματος για να υπάρχει αρχείο με δικαιολογητικά και φωτογραφίες σε περίπτωση που χρειαστούν.
Σημείωση: Τα οχήματα που προέρχονται από τη Βουλγαρία είναι πιθανόν να φέρουν δύο πράσινες κάρτες – συμβόλαια, τα οποία καλύπτουν ξεχωριστά τις ίδιες ζημίες και την αστική ευθύνη. Φροντίστε στο δελτίο τροχαίας να σημειωθεί η ασφαλιστική εταιρία που καλύπτει την αστική ευθύνη ή να φωτογραφηθεί η πράσινη κάρτα – συμβόλαιο που αφορά την αστική ευθύνη.
7.2 Απαραίτητες ενέργειες του συνεργάτη
1. Μόλις παραλάβει το δελτίο τροχαίας και το αντίγραφο της πράσινης κάρτας το στέλνει στο ΓΔΑ Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης τηλέφωνο 2103236562 και φαξ 2103223324 και επικοινωνεί μαζί τους για να του δώσουν τον ανταποκριτή της αλλοδαπής εταιρίας στην Ελλάδα.
2. Στέλνει με φαξ ή mail στον ανταποκριτή περιγραφή ατυχήματος, δελτίο τροχαίας, άδεια κυκλοφορίας παθόντα και αντίγραφο πράσινης κάρτας αλλοδαπού.
3. Καλεί την επόμενη μέρα τον ανταποκριτή για να ενημερωθεί για όνομα, τηλέφωνο και φαξ πραγματογνώμονα.
4. Μετά τη επιθεώρηση της επισκευής στέλνει με φαξ στο πραγματογνώμονα τα τιμολόγια για να ολοκληρώσει την έκθεση του και να τη στείλει στον ανταποκριτή.
5. Ο ανταποκριτής όταν συλλέξει τα δικαιολογητικά κάνει ερώτημα στην αλλοδαπή εταιρία ηλεκτρονικά αν αποδέχεται την ευθύνη , για να πάρει έγκριση για τη πληρωμή της ζημιάς. Μέσος χρόνος απάντησης από την αλλοδαπή εταιρία 2 μήνες. Οπότε 2 μήνες περίπου μετά την αποστολή των τιμολογίων επικοινωνεί ο συνεργάτης ή ο παθών με τον ανταποκριτή για να κλείσουν ραντεβού για την αποζημίωση.
Σημείωση: Υπάρχουν και οι ζημίες 4ης Οδηγίας. Αυτές αφορούν ζημίες στις οποίες εμπλέκεται ο πελάτης μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν ευθύνεται. Όταν επιστρέψει στην Ελλάδα, επικοινωνεί με την Ε.Π.Ε.Ι.Α. (τηλ. 2103272600, φαξ 2103230847), δίνει τα στοιχεία της υπαίτιας ασφαλιστικής εταιρίας και στην συνέχεια μαθαίνει τον ανταποκριτή στην Ελλάδα, προκειμένου να ακολουθήσει τα παραπάνω βήματα από το 2 μέχρι και το 5.
7.3 Ενδεικτικά για το έτος 2009 στοιχεία ανταποκριτών (γραφεία διακανονισμών ζημιών εξωτερικού)
1. CORIS (εκπροσωπεί Βουλγαρική Bulctrhad) τηλέφωνο 2109407340 2109407259 φαξ 2109407341.
2. IMPERIAL HELLAS (εκπροσωπεί Αλβανική Atlantic) τηλέφωνο 2109426352 φαξ 2109426202.
3. AFES HELLAS (εκπροσωπεί Σουηδική Trygg Hansa) τηλέφωνο 2310508130 2106429834 φαξ 2310508138.
4. ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ (εκπροσωπεί Σκοπιανή Ad Osiguritelna Polisa) τηλέφωνο 2109491234 φαξ 2109405029 υπεύθυνη κυρία Κακκαριάρη.
5. ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ (εκπροσωπεί Σουηδική Folksam) 2109491233 φαξ 2109405029 υπεύθυνη κυρία Ντάνη.
8. Ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα
8.1 Απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνει ο πελάτης την ώρα του ατυχήματος
1. Να καλέσει την τροχαία να καταγράψει το συμβάν και να υπογράψει ο ανασφάλιστος το δελτίο της τροχαίας (ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ).
2. Να πάρει υπεύθυνη δήλωση του υπαιτίου ανασφάλιστου που να αναλαμβάνει ξεκάθαρα την ευθύνη του ατυχήματος.
3. Να καταγράψει αναλυτικά τα στοιχεία του ανασφάλιστου (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση και τηλέφωνα).
4. Να καλέσει τη φροντίδα ατυχήματος και να υπογράψει και ο ανασφάλιστος στο έντυπο της φροντίδας ότι αναλαμβάνει την ευθύνη.
5. Αν υπάρχει κάλυψη από ανασφάλιστο στο συμβόλαιο μέχρι και το κεφάλαιο που αναφέρει ως κεφάλαιο κάλυψης, ο πελάτης αποζημιώνεται από την εταιρία του εφόσον συγκεντρώσει τα παραπάνω δικαιολογητικά και εφόσον προκύπτει από την τροχαία ή από ποινική δικογραφία ότι ο υπαίτιος είναι ανασφάλιστος. Αν δεν υπάρχει κάλυψη στο συμβόλαιο του πρέπει να απευθυνθεί στο Επικουρικό Κεφάλαιο τηλέφωνο επικοινωνίας 2103327400 και φαξ 2103327426-7.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: εκτός των παραπάνω προϋποθέσεων που αναφέρουμε σας ενημερώνουμε ότι κάποιες εταιρίες για να χαρακτηρίσουν ένα όχημα ανασφάλιστο πρέπει η έλλειψη ασφάλισης να συντρέχει τουλάχιστον 6 μήνες (180 μέρες) πριν το ατύχημα.